Spoznajte bližšie topánky Skechers s gúľavou podrážkou

2018-02-23 Skechers, pohodlné, obuv

Nie je jedno, ako chodíme v topánkach. Držanie tela a náš spôsob chôdze vo veľkej miere ovplyvňujú náš zdravotný stav. Pri výbere topánok nech je prvoradá pohodlnosť, až potom nech nasledujú formality!

Topánky s gúľavou podrážkou sú vlastne terapeutické topánky, z ktorých sú dostupné komfortné ako aj variácie športových topánok.V chodidle máme obrovské množstvo nervových zakončení, preto je mimoriadne dôležité, aby sme venovali pozornosť tomu, v čom chodíme deň čo deň. Bolesti chodidla majú vplyv na celé telo aj na nervovú sústavu. V topánkach s gúľavou podrážkou chodidlo počas chôdze opisuje polkruh, respektíve sa gúľa, pričom napína a uvoľňuje svaly zadku, stehien, lýtok a chodidla. Touto technikou topánky liečia príčinu bolesti spôsobené chybným držaním tela.

 

Špeciálna konštrukcia chodidla sa stará o fyziologické držanie tela, o optimálnu prácu svalov a o krvný obeh, popritom zaisťuje aj ochranu kĺbov.

V čom môžu pomôcť topánky Skechers s gúľavou podrážkou?

  • v zmiernení bolesti členkov, kolien a panvy
  • pri ťažkostiach s chrbticou
  • v prípade plochej nohy
  • pri ťažkostiach s chôdzou, pri rehabilitácii pohybového aparátu
  • stimuluje steny žíl, plynulým silným obehom podporuje liečenie kŕčových žíl.

Gúľavá topánka pôsobí dojmom nestabilného terénu na rovnom teréne. Pri ich nosení sú vždy používané svaly, takže nevychladnú, tým je menšie aj nebezpečenstvo úrazu. Svaly zosilnejú a zaisťujú vhodné držanie tela tak, že sa pri tom znižuje záťaž kĺbov a upravuje sa krvný obeh. Dalo by sa povedať, že nosením gúľavej topánky vykonávame určitý druh aktívneho športu.

Pri chodení v topánke nepoužívame iba predné a zadné vložky chodidla, ale napredujeme plynulým pohodlným gúľaním. Viacerí sa môžu pýtať, či sa dá v týchto topánkach riadiť auto alebo nosiť normálne topánky. Samozrejme odpoveď je áno. Kĺby sú počas dňa neustále zaťažené, či stojíme alebo sa prechádzame. Vďaka špeciálnemu vytvoreniu chodidla gúľavých topánok sa záťaž chodidla rozdelí aj horizontálne aj vertikálne. Tým zaisťujú pohodlné nosenie hoci aj na takých pracoviskách, kde dlho pracujú v stoji, ako napr. za pultom, kaderníčky alebo predavačky.

Ako chodiť správne v topánkach s gúľavou podrážkou?

Ako pri všetkom, aj tu platí, že v prípade nesprávneho použitia môžeš tým aj škodiť. Je dôležité, aby si na členky nestúpal dovnútra, ale aby záťaž bola na vonkajšej strane topánok. Pokiaľ tak neurobíš, môžeš preťažiť členky. Počas chôdze využi celú gúľavú plochu, nie len vrchnú časť topánky. Dávaj pozor na to, aby si nemal príliš dlhé kroky, pokús sa držať tak 50-60 cm-vých krokov. Tým pádom budú kolená vždy mierne ohnuté počas chôdze a nebudú príliš napnuté ani kolená ani driek.

Komu odporúčame?

Komukoľvek, pre koho je dôležitá prevencia. Väčšina si kúpi pre seba terapeutické topánky, keď sa už objaví bolesť. Pritom v každom prípade je najdôležitejšia prevencia.

Ak sa nevyznáte v tabuľke veľkosti topánok, prečítajte to v predošlom článku, v ktorom Vám pomôžeme.

 

Späť